laupäev, 12. juuli 2008

Miks just selline?


Selgitaks ka pisut, kuidas just selline reisivalik ja marsruut kujunes.
Enne reisi otsustamist, võtsime mõned kriteeriumid, mis reisilt kindlasti tahame ja kuidas teeme.

1: Kindlasti tahaks soojale maale ja mere äärde. See kitsendas variante päris kõvasti.
2: Suurema osa soovisime viibida Euroopa Liidu maades. Kergem majandada, paremini arenenud infra, keeleprobleeme vähem ja vähem sekeldusi.
3: Lennupuhkereisi ei tahtnud, kindlasti soovisime ringi vurada.
4: Mina olen suur mägede ja eriti mägiteede fänn. Mõte Davos-Stelvio teest läks lausa kinnisideeks. Sealt tahtsin kindlasti läbi sõita.
5: Tagasiteel pidime Liisa sõbrannad peale võtma (või vähemalt kohtama).
6. Ööbimised oleks suuremalt jaolt ette broneeritud ja korralikud. Väga uhke polnud prioriteet, aga mõistlik kvaliteet on kindlasti tähtis.

Nüüd sellest tulenevalt pidime minimaaslelt Itaaliasse välja jõudma. Kuna itaalia aga niivõrd ei kutsunud ja naaberriik Prantsusmaa on liiga kallis puhkamiseks, siis Hispaania Costa Brava oli selleks just tibens-tobens. Pisut küll kaugel, aga kompromiss ei olnud nii suur, et sellest loobuda oleks tahtnud.

Konkreetne tegevus kohapeal ja teepeal selgineb, sest igasusuguseid ettearvamatuid asju tuleb raudpolt ette.

Ettevalmistuse kohapealt mõned olulised punktid.
RAHA:
jaotame mõlema pangakaardi (sh krediitkaardi) vahel enamvähem võrdselt ning sula võtame kindlasti piisava summa kaasa. Samas mitte liigselt, sest välisriigi pangaautomaadist konverteerimisega kohalikku raha välja võtmisel Eestis vahetamisega võrreldes suurt hinnavahet ei tule.
AUTO:
Auto on enda oma ja sellega on juba harjutud. Hiljuti läbinud põhjaliku tehnilise kontrolli ja vead kõrvaldatud. Rehvid ja pidurid on korralikud. Kasko kehtib ja kindlustusfirmast võtsime igaks juhuks rohelise kaardi ka. Uuritud on ka kohalike teede nõudmisi (näiteks kiirteedel helkurvesti omamise kohustust vms)
KÜTUS:
tasub jälgida AA Roadwatch lehte ja analüüsida euroopa kütuse hindu (ei ole küll kõige viimaseid, aga üld pildi annab:
http://www.aaroadwatch.ie/eupetrolprices/default.asp
sellest järelduvalt tangime riikides, kus soodsam ja säästame seal, kus säästa annab.
KINDLUSTUS:
kindlasti tasuks teha tavaline reisikindlustus tervisele ja mõningase pagasile
NAVIGATSIOON:
minu käulal GPS-i sisse ehitatud pole ja sellele ka ei rõhu. On olemas korralik Euroopa teede atlas, Nokia MAPS-il põhinev GPS mobiilile ja plaanis on Google Earthi abiga linnadest ja hotelliasukohtadest pildid teha ning kaardina välja printida. Praktiliselt kogu teekond on lähivaates Google Earthi abil üle käidud, seega väga suuri üllatusi ei tohiks tulla. TomTome ja derivaate ei taha, sest see tekitab ainult tüli võimaliku varguse tõttu.
FOTO/VIDEO:
kindlasti käib igasugu korraliku reisi jaoks ja momentide jäädvustamine. Olemas on tavaline digiseep, vast üritab hankida ka miniDV videokaamera. Fotode tegemisel panime nõudmise: vähemalt 10 pilti päevas (hea muidugi, kui rohkem), isegi siis kui midagi suurt pildistada pole.
ARVUTI/INTERNET:
Tänapäeva IT-inimene ilma arvutita ei saa ja nii ka meie. Korralik läppar ja õnneks väiksemõõduline käib asja juurde. Eks peab hoolikamalt silma peal hoidma. Suurem risk on, aga võib väga kasuks tulla, kui vaja infot koguda või mõnest hotellireserveeringust loobuda. Lisaks ka tehtud piltide laadimine arvutisse, et mälukaart täis ei saaks.

tänaseks aitab, muidu venib liialt pikaks. jätkame mõni teine päev..

1 kommentaar:

Unknown ütles ...

Huviga tahaks teada päevaseks sõiduks planeeritud kilomeetrite mahtu ning nende kinnipidamist plaanile!
Oleks hea hiljem jälgida plaani valupunkte, millele teistel rõhku panna:)
Head reisi